În perioada pandemiei a crescut utilizarea platformelor de social media la nivel global, iar românii nu fac nici ei excepție. Datele Institutului Naţional de Statistică (INS) ne arată că procentul persoanelor cu vârste între 16 şi 74 de ani care au utilizat internetul cel puţin o dată a ajuns la 85,9%.

Conform unei cercetări recente, 48% dintre români declară că în perioada pandemiei au stat mai mult timp pe rețelele de socializare și 52% dintre ei au efectuat mai multe cumpărături online. Cea mai folosită platformă de social-media este Facebook, 93% dintre respondenți din mediul urban folosind această rețea. Dacă pe Facebook întâlnim mai mult persoane de peste 55 de ani, pe Instagram ponderea de vârstă este între 25 și 34 de ani, în timp ce tinerii între 18 și 24 de ani preferă TikTok sau Snapchat. De asemene, tinerii preferă videoclipurile sau stories, în timp ce adulții tineri cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 de ani urmăresc mai mult conținut de tip live streaming. Persoanele cu vârsta cuprinsă între 45 şi 55 de ani sunt interesate de postările brandurilor preferate şi de imaginile şi videoclipuri 360 grade.

Utilizarea rețelelor de social-media pentru companii poate deveni o metodă eficientă atât pentru crearea unui brand puternic, cât și în obiectivele comerciale. Pentru companiile de tip IMM, promovarea în platformele de social media poate fi un ajutor real pentru a deveni cunoscute unui public cât mai larg. Cu toate acestea, există în rândul managerilor o îngrijorare cu privire la bugete. Printre diferențele dintre o companie mare și una mică se numără și resursele companiei, însă ideile autentice și creative pot aduce plus valoarea organizației.

De ce este important pentru o companie mică sau mijlocie să folosească social-media?

Social Media este o metodă valoroasă de comunicare cu potențialii clienți

Platformele de social media oferă oportunitatea de a te adresa unui public cât mai extins și de a strânge în jurul brand-ului o comunitate fidelă. Un studiu Global WebIndex, realizat în octombrie anul acesta, arată că 56,7% din populația globală folosește social media, cu o medie zilnică de 2 ore și 27 de minute. Astfel, cu ajutorul acestor platforme te poți adresa unei audiențe lărgite, cu o rapiditate care în urmă cu 10 ani era greu de imaginat. Spre deosebire de TV, radio sau alte metode clasice de marketing, poți să comunici direct cu clienții și să afli mai multe despre ei.

Poate crește traficul în site

Dacă aveți un website pentru produsele și serviciile furnizate, se pot utiliza cu ușurință rețelele de social media pentru a direcționa traficul către acesta. Astfel, se poate îmbunătăți calitatea și cantitatea traficului din site. De cele mai multe ori, companiile se bazează doar pe SEO pentru trafic, însă există și metode alternative de a aduce pe site potențiali clienți.

Comercializarea direct în rețelele de social media

Opțiunea de shopping online, direct din Facebook sau Instagram, poate viza cu ușurință publicul țintă și poate ulterior promova conținutul de care publicul este interesat. Mai mult, este o metodă rapidă și simplă pentru utilizatori, încât într-un singur loc aceștia pot vedea conținut, dar și achiziționa produsele și serviciile de care sunt interesați. În trecut, pentru a cumpăra sau a afla mai multe despre un brand, clienții erau nevoiți să navigheze de pe platforma digitală pe un alt site. Acum, noile funcții simplifică canalul de vânzări. Utilizatorii pot apăsa un buton pentru a vedea mai multe detalii despre un produs sau un serviciu într-un videoclip, sau pot cumpăra un articol dintr-un carusel de produse, simplu și rapid.

Observarea concurenței

Chiar dacă un business de tip IMM nu ar trebui să copieze fiecare mișcare pe care o face concurența, platformele de social media ajută companiile să fie atente la ceea ce fac concurenții lor. Astfel, organizația ta poate vedea punctele forte și cele slabe ale competitorilor și acest lucru o poate ajuta să gândească un mod unic și creativ de a se promva.

Utilizarea rețelelor de social media ca parte a strategiei de marketing pentru companii de tip IMM poate genera profit dar și brand awareness, elemente care vă vor ajuta să vă dezvoltați business-ul. Totodată, consecvența este foarte importantă atunci când decideți că doriți să acordați mai multă atenție promovării în social media. Orice lucru nou implementat într-o companie necesită expertiză profesionistă, iar de aceea este necesar să apelați la experți în social media. Ei cunosc tendințele, posibilitățile și vă pot ajuta să alegeți cele mai bune variante pentru business-ul vostru.

Platforma Up Achiziții pune la dispoziția clienților patru tipuri de promovare în social media, în funcție de nevoile companiei.